از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 16775

692 بازدید

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، در پیام توییتری حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به مناسبت نخستین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی آمده است که ایشان معیار و عیار سیاست ورزی و سیاستمداری بود.رییس جمهوری در این پیام افزود: آیت الله هاشمی به کشور عشق می ورزید و آرزویش تبیین اسلام واقعی و […]

به گزارش روز سه شنبه خطرنگار، در پیام توییتری حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به مناسبت نخستین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی آمده است که ایشان معیار و عیار سیاست ورزی و سیاستمداری بود.
رییس جمهوری در این پیام افزود: آیت الله هاشمی به کشور عشق می ورزید و آرزویش تبیین اسلام واقعی و سربلندی ایران بود.
وی در پایان یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشت.
به گزارش خطرنگار، امروز ۱۹ دی مصادف با اولین سالگرد ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام (ره) و رهبری است.
آیت الله اکبر هاشمی بهرمانی، مشهور به اکبر هاشمی رفسنجانی (۱۳۱۳ – ۱۳۹۵ شمسی)، روحانی و سیاستمدار و از تاثیرگذار‌ترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی ایران بود.
وی که از یاران شاخص امام خمینی در مبارزه علیه حکومت پهلوی بود، قبل از انقلاب اسلامی چندین بار دستگیر و زندانی شد.
آیت الله هاشمی که از موسسان جامعه روحانیت مبارز تهران بود، در دوران فعالیت های سیاسی پس از انقلابش، مسئولیتهای متعددی همچون عضویت در شورای انقلاب، سرپرستی وزارت کشور، عضویت در هیات موسس حزب جمهوری، ریاست مجلس شورای اسلامی، جانشین فرماندهی کل قوا و فرماندهی جنگ، دو دوره ریاست جمهوری، ریاست شورای عالی امنیت ملی، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از تاسیس تا زمان درگذشت، امامت جمعه موقت تهران از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۸ شمسی، نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان از ابتدا تا هنگام درگذشت و ریاست آن مجلس از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ خورشیدی و ریاست هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده داشت.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ در پی سکته قلبی، به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد و همان روز در ۸۲ سالگی درگذشت.
در ۲۱ دی ۱۳۹۵، آیت الله خامنه‌ای در دانشگاه تهران بر پیکر او نماز اقامه کردند و پس از تشییع با شکوه مردمی در حرم امام خمینی به خاک سپرده شد.
سیام**۹۳۱۴**
تنظیم: داود توسلی**انتشار:

انتهای پیام /*


سیاسی


روحانی


توییتر


آیت الله هاشمی

نظرات بسته شده است.