از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 16670

133 بازدید

به گزارش خبرنگار اجتماعی خطرنگار، سه نشست تخصصی سیاست ورزی و مدیریت، فرهنگ و دین باوری، و اقتصاد و توسعه بعدازظهر امروز سه شنبه به طور همزمان در ادامه نخستین کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در تالارهای محل سالن اجلاس سران برگزار شد.حمید میرزاده سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی و استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی خطرنگار، سه نشست تخصصی سیاست ورزی و مدیریت، فرهنگ و دین باوری، و اقتصاد و توسعه بعدازظهر امروز سه شنبه به طور همزمان در ادامه نخستین کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در تالارهای محل سالن اجلاس سران برگزار شد.
حمید میرزاده سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی و استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر که دبیر پنل نشست اقتصاد و توسعه و یکی از سخنرانان این نشست هم بود، در سخنانی با موضوع «بازسازی و توسعه اقتصادی در دولت سازندگی»، یکی از دلایل موفقیت دولت سازندگی را شخصیت و روحیه سازنده آیت الله هاشمی عنوان کرد.
وی ادامه داد: بحث توسعه و آبادانی از دغدغه های اصلی آیت الله هاشمی بود و عمیقا اعتقاد داشت که یکی از ماموریت های اصلی انسان، آبادانی زمین است؛ از طرف دیگر جهان دیدگی او و آشنایی با تجربیات موفق توسعه در کشورهای پیشرفته و عزم و اراده قوی و تعهد برای ساخت «ایران آباد»، همه و همه در کنار هوش وافرش از او یک نمونه تکرارناشدنی برای توسعه اقتصادی ایران ساخته بود.
میرزاده با اشاره به مشکلات و سختی های دوران پس از جنگ در کشور، اظهار کرد: بعد از مشکلات جنگ تحمیلی از جمله ویرانی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی، در دولت هاشمی شاهد زلزله ای در شمال ایران و تخریب ۳۰۰ هزار واحد مسکونی بودیم که همه اینها در دولت سازندگی باید بازسازی می شد.
به گفته وی، بیش از ٩۵ درصد مناطق جنگی در دوره سردار سازندگی، بازسازی شد و بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این مناطق به شهر و خانه هایشان برگشتند.
میرزاده با بیان اینکه همه اینها درحالی بود که قیمت نفت به شدت پایین آمده بود، گفت: البته میانگین رشد سرمایه گذاری در دولت هاشمی میانگین رشد ١١ درصدی داشت و آمارها نشانگر میانگین رشد تولید ناخالص داخلی سالانه ۶.۴ درصد است.
وی یادآور شد: درآمد ارزی در آن دوران بسیار کم بود اما با این همه، راه آهن کشور به میزان ٨۴٩١ کیلومتر یعنی ۴۶.٣ درصد رشد داشت و شاخص فقر که قبل از دولت هاشمی، ٣١ درصد بود در دولت او به ١٨ درصد کاهش یافت.
ادامه دارد..
اجتمام** ۷۳۲۹**۱۰۵۵
گزارشگر: لیلا اسماعیل نژاد**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


اجتماعی


هاشمی رفسنجانی


شاخص فقر


دولت سازندگی

نظرات بسته شده است.