از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 16536

153 بازدید

به گزارش خطرنگار، از رویترز از امان، مقام های وزارت خارجه اردن اعلام کردند: این کمک ها در مرز اردن و سوریه با کمک یک جرثقیل از سمت اردن به درون مرز سوریه برای آوارگان ارسال شده است.براساس این گزارش، کمک های سازمان ملل متحد در حالی در مرز اردن به درون اراضی سوری ارسال […]

به گزارش خطرنگار، از رویترز از امان، مقام های وزارت خارجه اردن اعلام کردند: این کمک ها در مرز اردن و سوریه با کمک یک جرثقیل از سمت اردن به درون مرز سوریه برای آوارگان ارسال شده است.
براساس این گزارش، کمک های سازمان ملل متحد در حالی در مرز اردن به درون اراضی سوری ارسال شده است که اردن مرزهای خود در این منطقه با سوریه بسته است.
کمک های بشر دوستانه سازمان ملل متحد برای ۶۰ هزار نفر از ساکنان اردوگاه رکبان ارسال شده است.
روز گذشته «محمد الکاید» سخنگوی وزارت امورخارجه اردن گفته بودکه امان با درخواست سازمان ملل متحد برای ورود کمک های بشردوستانه و ارائه به هزاران پناهجوی سوری در منطقه «الرکبان» موافقت کرده است.
دولت اردن، پیش از موافقت با ورود کمک های بشردوستانه به منطقه مرزی الرکبان، برای سازمان ملل متحد پیش شرط تعیین کرد که این سازمان پیش از انجام هر اقدامی، می بایست یک برنامه جامع برای کمک رسانی به مهاجران سوری در این منطقه ارائه دهد.
سازمان ملل پیشتر در گزارشی در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد: ۴۵ تا ۵۰ هزار پناهجوی سوری که از ورود به اردن بازمانده اند، در منطقه الرکبان اقامت دارند.
به گزارش خطرنگار، یک پادگان نظامی اردنی که کمک های بشردوستانه به پناهجویان سوری ارائه می داد، ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷ (۳۱ خرداد ۹۶) هدف انفجار تروریستی قرار گرفت و در جریان آن هفت تن کشته و ۱۳ تن دیگر زخمی شدند.
پس از این حادثه که گروهک تروریستی داعش، مسئولیت آن را برعهده گرفت، مقام های اردنی مرزهای این کشور با سوریه و عراق را منطقه نظامی اعلام کردند، اقدامی که مانع اصلی بر سر راه ورود کمک های بشردوستانه به این منطقه به شمار می رود.
شبک**۹۳۶۵**۱۷۰۸**مترجم: رضا میرزائی*انتشار: علیرضا ارشادی

انتهای پیام /*


سیاسی


اردن


آوارگان سوری


کمک های سازمان ملل متحد

نظرات بسته شده است.