از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 16440

98 بازدید

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، «سید کمال خرازی» روز دوشنبه در حاشیه دومین کنفرانس امنیتی تهران در سالن اجلاس سران در پاسخ به سوالی درباره اینکه خروج آمریکا از برجام چه پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت افزود: اگر آمریکایی‌ ها تعلیق تحریم ‌ها را تمدید نکنند، این مساله به معنای خروج از برجام است.رئیس […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، «سید کمال خرازی» روز دوشنبه در حاشیه دومین کنفرانس امنیتی تهران در سالن اجلاس سران در پاسخ به سوالی درباره اینکه خروج آمریکا از برجام چه پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت افزود: اگر آمریکایی‌ ها تعلیق تحریم ‌ها را تمدید نکنند، این مساله به معنای خروج از برجام است.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: باید دید اروپایی ‌ها چطور با سیاست ترامپ برخورد می ‌کنند، اگر آن ها استقلال خود را حفظ کنند و در برابر تحریم ‌ها و تصمیم آمریکا مقاومت کنند شرایط به یک نحوی است و اگر اروپایی ‌ها بخواهند تحت فشار آمریکا در چارچوب سیاست ‌های آن کشور حرکت کنند شرایط به گونه دیگری خواهد بود.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: ایران تا زمانی به برجام متعهد است که برای‌ او منفعت داشته باشد و اگر منفعتی نداشت دلیلی برای پایبندی نداریم.
خرازی همچنین در مورد تشکیل جلسه اخیر شورای امنیت سازمان ملل با موضوع ایران بیان کرد: این مساله دخالت صریح در مسایل داخلی ایران بود و اگر قرار باشد شورای امنیت برای هر مشکلی که در داخل هر کشوری پیش می‌آید جلسه برگزار کند باید جلساتی را هم درباره آمریکا برگزار کند.
وی ادامه داد: در آمریکا شاهد اعتراضاتی هستیم که به عنوان مثال می توان به کشته شدن ده ها نفر بر اثر تیراندازی در این کشور اشاره کرد. بر اساس این استدلال شورای امنیت، باید جلسه ‌ای را برای رسیدگی به اعتراض ها و حوادث آمریکا برگزار کند.
رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: آنچه آمریکا و برخی کشورها در این ارتباط انجام دادند دخالت صریح در مسایل داخلی کشور است و این در حالی است که مسایل داخلی کشورها باید توسط خود کشورها حل و فصل شود؛ همانگونه که این مسایل در داخل ایران حل شد.
به گزارش خطرنگار، دومین کنفرانس امنیتی تهران روز دوشنبه با سخنرانی «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، «سیدکمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و حضور بیش از ۸۰ پژوهشگر ارشد خارجی و مشارکت نخبگان و کارشناسان از ۲۵ موسسه ایرانی با محوریت امنیت منطقه ای درغرب آسیا، چالش ها و روندهای نوظهور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.
سیام**۹۲۵۴**۳۰۷۰**۱۴۴۹**خبرنگار: سجاد خسروانیان** انتشار دهنده: امیر کاردان راد

انتهای پیام /*


سیاسی


کنفرانس امنیتی


سیاست خارجی


نتایج برجام

نظرات بسته شده است.