از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 16301

371 بازدید

به گزارش خطرنگار، «محمد الکاید» سخنگوی وزارت امورخارجه اردن در این باره گفت: کمک های بشر دوستانه سازمان ملل متحدبه منطقه الرکبان منتقل می شود.الکاید گفت: این موافقت پس از جلسات متعدد صورت می گیرد که ماه ها میان کمیته ای متشکل از وزارت امورخارجه اردن، سازمان های اردنی و سازمان ملل متحد تشکیل شده […]

به گزارش خطرنگار، «محمد الکاید» سخنگوی وزارت امورخارجه اردن در این باره گفت: کمک های بشر دوستانه سازمان ملل متحدبه منطقه الرکبان منتقل می شود.
الکاید گفت: این موافقت پس از جلسات متعدد صورت می گیرد که ماه ها میان کمیته ای متشکل از وزارت امورخارجه اردن، سازمان های اردنی و سازمان ملل متحد تشکیل شده بود.
دولت اردن، پیش از موافقت با ورود کمک های بشردوستانه به منطقه مرزی الرکبان، برای سازمان ملل متحد پیش شرط تعیین کرد که این سازمان پیش از انجام هر اقدامی، می بایست یک برنامه جامع برای کمک رسانی به مهاجران سوری در این منطقه ارائه دهد.
سازمان ملل پیشتر در گزارشی در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد: ۴۵ تا ۵۰ هزار پناهجوی سوری که از ورود به اردن بازمانده اند، در منطقه الرکبان اقامت دارند.
«ایمن الصفدی» وزیر امورخارجه اردن نیز در این باره گفته بود: مسئولیت رسیدگی به سوری های منطقه الرکبان با دولت سوریه و مجامع بین المللی است، چرا که ساکنان این منطقه اتباع سوریه و در خاک این کشور ساکن هستند.
اوضاع پناهجویان سوری در الرکبان پس از آن رو به وخامت گذاشت که این منطقه به عنوان منطقه «نظامی» اعلام شد.
یک پادگان نظامی اردنی که کمک های بشردوستانه به پناهجویان سوری ارائه می داد، ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷ (۳۱ خرداد ۹۶) هدف انفجار تروریستی قرار گرفت و در جریان آن هفت تن کشته و ۱۳ تن دیگر زخمی شدند.
پس از این حادثه که گروهک تروریستی داعش، مسئولیت آن را برعهده گرفت، مقام های اردنی مرزهای این کشور با سوریه و عراق را منطقه نظامی اعلام کردند، اقدامی که مانع اصلی بر سر راه ورود کمک های بشردوستانه به این منطقه به شمار می رود.
شبس**۹۳۶۳*۱۶۱۳* انتشار دهنده:عبدالله غفاری

انتهای پیام /*


سیاسی


اردن


پناهجویان سوری


الرکبان

نظرات بسته شده است.