از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 16073

78 بازدید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از آغاز برداشت ذرت دانه ای در سطح بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع جنوب کرمان خبر داد.سید یعقوب موسوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خطرنگار، اظهار کرد: با توجه به برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و طرح اقتصاد مقاومتی درزمینه افزایش ضریب خود اتکایی محصولات […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از آغاز برداشت ذرت دانه ای در سطح بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع جنوب کرمان خبر داد.
سید یعقوب موسوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خطرنگار، اظهار کرد: با توجه به برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و طرح اقتصاد مقاومتی درزمینه افزایش ضریب خود اتکایی محصولات استراتژیک ۱۰هزار و ۵۰۰هکتار از اراضی منطقه به کاشت محصولات ذرت دانه ای اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: با توجه به سیاست ها و راهکارهای اجرائی سازمان درجهت مدیریت سطح کاشت و ارتقای عملکرد در واحد سطح، بیش از۲۰ درصد ازسطح اراضی به سیستم های آبیاری تحت فشار نوار تیپ مجهز شده است.
وی اظهار کرد: عملیات برداشت بابیش از ۱۲۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و خرید توسط مراکز خرید درمنطقه آغازگردیده و پیش بینی می شود که بیش از ۷۲ هزار تن محصول برداشت و به مراکز خرید درمنطقه تحویل شود.
***
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهنوج از رشد ۴ برابری سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه در زمینه برنامه های اقتصاد مقاومتی و به منظور تأمین روغن مورد نیاز کشور می باشد.
محمد حیدری افزود: خرید محصول کلزا تضمینی و پیش بینی می شود به ازای هر کیلوگرم تا ۳۰هزار ریال انجام و پس از تحویل محصول در اسرع وقت نسبت به تسویه حساب با بهره برداران اقدام می شود.
وی خاطرنشان کرد: کلزا کاران در زمینه مبارزه با علف های هرز و تغذیه مناسب با کارشناسان جهادکشاورزی مشورت کنند.
***
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از عملیات کاشت گوجه فرنگی بهاره در سطح ۱۲ هزارهکتار از مزارع جنوب کرمان خبر داد.
فرارمرز رستگاری اظهار کرد: برنامه ابلاغی کاشت محصول گوجه فرنگی از سال زراعی ۹۶-۹۷ در سطح ۱۲ هزار هکتار با تأکید بر کشت نشائی، آبیاری تیپ، استفاده از مالچ پلاستیکی کفپوش، استفاده از کود های الی و انتظار تولید به میزان ۳۹۸ هزار تن تعیین شده است.
وی خاطرنشان کرد: بنا بر برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به منظور ساماندهی و پایداری تولید محصولات اساسی عملیات کاشت محصول گوجه فرنگی بهاره از هشتم آذر ماه در شهرستان کهنوج اغاز شده است.
وی اظهار کرد: در زمینه رعایت و حفظ ذخیره منابع آب زیر زمینی دشت ها، کاشت نشائی مورد توجه قرار گیرد و حتی در شهرستان های جنوبی قلعه گنج، کهنوج و رودبار جنوب امکان کاشت نشائی پس از فصل سرما بدون پوشش تونلی امکان پذیر می باشد.
وی گفت: با توجه به سیاست های دولت در زمینه تنظیم بازار و تعادل عرضه و تقاضا در فصل برداشت کشاورزان با هماهنگی مراکز جهاد کشاورزی نسبت به کاشت اقدام و از کشت بی رویه و بدون برنامه خودداری کنند.
جنوب کرمان دارای اقلیم متنوع است و با وجود گرمسیر بودن، مناطق کوهستانی و سردسیر نیز دارد. این خطه دارای بزرگترین گلخانه های طبیعی جهان است که سالانه محصولات کشاورزی زیادی را به سایر نقاط کشور صادر می کند.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هفت شهرجیرفت ،کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبارجنوب و فاریاب را پوشش می دهد.
سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تولید می شود.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: بهنام احمدی*
۷۴۵۰/۷۴۲۹/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*


اقتصاد


کشاورزی


چندخبر کوتاه

نظرات بسته شده است.