از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 15962

124 بازدید

به گزارش شنبه شب خطرنگار، به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «ایمن الصفدی» افزود: نشست اتحادیه عرب در باره قدس، جلسه ای برای هماهنگی و هدف آن اعلام خطرناک بودن تصمیم آمریکا درباره قدس است.وی به تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس اشاره و خاطرنشان کرد که تصمیم دونالد ترامپ ناقض مشروعیت بین […]

به گزارش شنبه شب خطرنگار، به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «ایمن الصفدی» افزود: نشست اتحادیه عرب در باره قدس، جلسه ای برای هماهنگی و هدف آن اعلام خطرناک بودن تصمیم آمریکا درباره قدس است.
وی به تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس اشاره و خاطرنشان کرد که تصمیم دونالد ترامپ ناقض مشروعیت بین المللی است و هیچ گونه تاثیر حقوقی ندارد.
وزیر خارجه اردن گفت وزیران خارجه اتحادیه عرب به تماس های خود با جامعه بین الملل و درخواست برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف ادامه خواهند داد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه (۱۵ آذر) در اقدامی که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای جهان آن را در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی دانستند، شهر قدس را به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی معرفی کرد و دستور داد تا سفارت آمریکا به این شهر منتقل شود.
اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با موجی از اعتراض های مستمر در شماری از کشورهای عربی، اسلامی و غربی همراه شده است.
این در حالی است که به تازگی قطعنامه ای در مجمع عمومی سازمان ملل علیه تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با رای ۱۲۸ کشور به تصویب رسید. ۹ کشور به این قطعنامه رای منفی دادند و ۳۵ کشور نیز از ارائه رای خودداری کردند.
شبد**۱۴۸۰*۹۱۲۲*مترجم:غلامرضا رفیع**انتشار دهنده: مهدی نعمتی

انتهای پیام /*


سیاسی


اردن


قدس


امنیت منطقه

نظرات بسته شده است.