از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 14451

87 بازدید

به گزارش خطرنگار، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری روز شنبه درمراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در مدرسه علمیه فیضیه قم، اظهار داشت: رهبری در سال ۸۸ مانند کوه ایستادند، با این بادها و فتنه ها نلرزیدند و غبار فتنه ایشان را دچار تردید نکرد.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه […]

به گزارش خطرنگار، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری روز شنبه درمراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در مدرسه علمیه فیضیه قم، اظهار داشت: رهبری در سال ۸۸ مانند کوه ایستادند، با این بادها و فتنه ها نلرزیدند و غبار فتنه ایشان را دچار تردید نکرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رهبری در آن سال عقبه های فتنه و فتنه گران و اهداف شوم دشمنان را فریاد می زد، افزود: اگر خواص ما لغزیدند، بار کم کاری خواص را رهبری یک تنه به دوش کشیدند.
وی بصیرت، تبعیت محض از ولایت و حضور مردم در صحنه را از دیگر عوامل ناکامی فتنه ۸۸ دانست، و افزود: هر کجا این دو عامل عجین و همراه بود عزت، افتخار، سربلندی و عبور از بحران را به همراه داشته، ولی دشمنان در هر دوره ای از تاریخ که سعی کردند رابطه مردم با رهبری و پیشوا را سست و ضعیف کنند.
وی با اشاره به سه عامل جایگاه رهبری، خواص و بدنه جامعه در تثبیت یک نظام و جامعه اسلامی افزود: اگر خواص که حلقه وسط هستند نقش خود را درست انجام ندهند، آن نظام سیاسی محکوم به فروپاشی است.
ذوالنور وظیفه خواص را درک و فهم اوامر، اصول و تدابیر رهبری و انتقال آنها به جامعه و اجرایی سازی و نهادینه کردن این مسائل ذکر کرد، و افزود: اگر خواص این وظایف را به درستی انجام ندهند نظام سیاسی می شکند و فرو می ریزد.
وی با بیان اینکه در سال ۸۸ برغم ریزش خواص این فرمول برای نظام اسلامی جواب نداد، در تبیین علت آن گفت: چون این نظام یک نظام شهروند و رئیس جمهوری نیست، بلکه نظام امام محور است، و خواص در نظام اسلامی راه باریکی برای اتصال مردم به رهبر محسوب می شوند، و شاهراه های اعتقادات و باورهای دینی مردم آنها را به رهبری متصل می کند.
وی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۹ دی سال ۸۸ افزود: اگر حماسه ۹ دی خلق نمی شد، ریل قطار انقلاب به سوی دیگری حرکت می کرد و ممکن بود تا چند قرن به مسیر اصلی خود باز برنگردد.
در روز نهم دی ماه سال ۸۸ مردم سراسر کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند؛ نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا ۱۹ دی ماه به نام دهه بصیرت نامگذاری شد.
۷۴۰۳/۶۱۳۳/ خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: جعفرمسلمی

انتهای پیام /*


سیاسی


۹ دی


تجمع مردم قم


سخنرانی ذوالنور

نظرات بسته شده است.