از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 14406

73 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، ‘اسرافیل احمدیه’ شنبه در نشست بررسی مشکلات معدن داران شهرستان های کاشان و نطنز گفت: ۸۰۰ معدن در استان اصفهان در حال بهره برداری است که برخی از آنها به دلیل مشکلاتی با مجوز این سازمان تعطیل شدند.وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در مجموع در بخش […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، ‘اسرافیل احمدیه’ شنبه در نشست بررسی مشکلات معدن داران شهرستان های کاشان و نطنز گفت: ۸۰۰ معدن در استان اصفهان در حال بهره برداری است که برخی از آنها به دلیل مشکلاتی با مجوز این سازمان تعطیل شدند.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در مجموع در بخش معدن استان اصفهان سرمایه گذاری شده افزود: با توجه به اینکه معدن ها مواد اولیه کارخانه های مختلف استان را تامین می کنند، ایجاد واحدهای فرآوری برای معدن داران بسیار مهم است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بیان کرد: ایجاد این واحدها نه تنها از خام فروشی که تاکید رهبر معظم انقلاب است، جلوگیری می کند بلکه افزون بر فراهم کردن زمینه اشتغال بیشتر جوانان، ارزش افزوده کالا نیز بیشتر می شود.
او در ادامه به اجرای طرح رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: این طرح که زیر مجموعه اقتصاد مقاومتی، همزمان با سراسر کشور از سال گذشته در استان اصفهان نیز آغاز شد و بیش از هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به یک هزار و ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی مشکل دار پرداخت شد که همه آنها به چرخه تولید بازگشتند.
احمدیه افزود: تا کنون ۲ هزار واحد نیز در طرح رونق سال جاری نام نویسی کردند که در نهایت افزون بر ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به این واحدهای تولیدی پرداخته شده و از این نظر جزو رتبه های نخست کشور هستیم.
وی بدون اشاره به میزان سرمایه گذاری در صدور پروانه بهره برداری طی سال جاری در استان اصفهان ادامه داد: این استان از نظر تعداد صدور پروانه بهره برداری در ۶ ماه نخست سال در سطح اول کشور قرار داشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: میانگین واحدهای تعطیل شده در این استان نزدیک به ۲۵ درصد بود و در برخی شهرستان ها مانند کاشان و آران و بیدگل مشکلی وجود نداشت.
وی در ادامه نشست از تفویض اختیار بیشتر امور مربوط به صنعت و معدن و تجارت به رئیسان شهرستانی خبر داد و گفت: تفویض اختیار افزون بر حذف فرایند دست و پاگیر اداری و جلوگیری از اتلاف وقت، زمینه سریعتر اشتغال را در منطقه فراهم می کند.
احمدیه همچنین از رئیسان شوراهای اسلامی شهر و روستاها خواست برای بررسی، انتقال و برطرف کردن مشکلات معدن ها در منطقه یک نفر به عنوان نماینده به سازمان معرفی کنند.
برخی معدن داران نیز در این نشست به مشکلاتی مانند پروانه بهره برداری، فرایندهای اداری، اتلاف وقت و هزینه در رفت و آمد به مرکز استان اشاره کردند.
نزدیک به ۲۰۰ معدن که بیشتر آنها سنگ های ساختمانی و تزئینی هستند، در شهرستان های کاشان و نطنز وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر را فراهم کرده است.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


اقتصاد


معدن


اصفهان

نظرات بسته شده است.