از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 14037

79 بازدید

حسین محب اهری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار خطرنگار، با بیان اینکه درخشش کار هنری همانند فعالیت های فنی نیست که افزاد با استفاده از تجربیات گذشته کار جدید تولید کنند، تصریح کرد: هنر از جمله تئاتر مانند صنعت و کشاورزی نیست که با انجام اصول مشخص به نتیجه دلخواه برسیم. وی با […]

حسین محب اهری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار خطرنگار، با بیان اینکه درخشش کار هنری همانند فعالیت های فنی نیست که افزاد با استفاده از تجربیات گذشته کار جدید تولید کنند، تصریح کرد: هنر از جمله تئاتر مانند صنعت و کشاورزی نیست که با انجام اصول مشخص به نتیجه دلخواه برسیم.
وی با بیان اینکه انتظار بازگشت یا سود مبلغ هزینه شده در هنر اشتباه است و مبنی بر عدم موفقیت نیست، خاطرنشان کرد: در زمینه هنر صحبت از خلاقیت و نبوغ است که امکان دارد برای یک هنرمند در دوره ای بروز کند و در زمانی دیگر نباشد.
بازیگر فیلم سینمایی «روز واقعه» با تاکید بر اینکه دانشگاه برای مطالعه و کسب هنر مناسب است اما نمی توان در این فضاها خلاقیت را آموزش داد، اظهار کرد: هنر را باید از علوم نیازمند تجربه جدا کرد و هر کدام از هشت میلیارد نفر جمعیت جاهن دارای تخیل مختص به خود هستند و نمی توانند مانند علوم دیگر از مسیرهای افراد قدیمی عبور کرد.
وی با بیان اینکه داشتن نوآوری و خلاقیت در هنر بسیار مهم است، تصریح کرد: ایران مهد شعر است اما تعداد شعرای نامدار کم است چون برای هنر به خلاقیت نیاز داریم که در غیر اینصورت باید کپی برداری کرد.
محب اهری با بیان اینکه درخشش یک بازیگر، کارگردان یا نمایشنامه نویس در لحظه بروز می کند، گفت: امکان دارد سالهای بعدی نمایش شگفت انگیزی به صحنه برود که نتیجه تماشای یک نمایش در جشنواره ای مانند بیست وچهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان(۹ تا ۱۵ آذر ماه در همدان) باشد.
وی ادامه داد: نمایش های خوبی در این دوره از جشنواره وجود داشت که اگر تمرکز و تلاش بیشتری شود، اجراهای درخشان تری به صحنه خواهد رفت.
بازیگر سریال تلویزیونی «معمای شاه» با بیان اینکه یک نمایش خوب سود تمام هزینه های انجام شده است، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مقایسه اجراها با یکدیگر درست نیست به این دلیل که هر نمایش بر اساس شرایط خود شکل گرفته و باید به طور مستقل مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بیست وچهارمین جشنوره بین المللی تئاتر کودک نوجوان با شادی کمتر اما محکم تر برگزار شد، اظهار کرد: حضور در این جشنواره، شرکت کردن در مهمانی نیست بلکه راهی برای کسب تماشای هنرمندی یکدیگر و نمایش تازه های هنری است.
بازیگر نمایش «خسیس» با بیان اینکه نگاه ساده به هنر تئاتر، گریبان برخی افراد حاضر در این حوزه را گرفته، گفت: تئاتر فعالیت سختی است و نیاز به افراد خستگی ناپذیر و پر انرژی با قدرت بدنی بالا، تخیل و صدای مناسب دارد.
به گفته وی، تماشای نمایش های خارجی در این جشنواره ها مهم تلقی می شود زیرا توجه هنرمندان داخلی را به نکات ریز جلب می کند و می توانند راهنمای مناسبی برای خلق آثار جدید باشد.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ **۱۴۱۸
خبرنگار: سارا کریمیان * ناشر: مریم برزآبادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


تئاتر


خلاقیت


حسین محب اهری

نظرات بسته شده است.