از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 13927

83 بازدید

امیر سرتیپ دوم غلامحسین دربندی روز پنجشنبه در یادواره ۲۶ شهید والامقام روستای ازناو ملایر در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این روستا، افزود: بارها دیده و شنیده ایم که رزمندگان کشورمان، اسیر زخمی شده عراقی را به مجروح خود ترجیح داده اند و آب را خودشان نمی خوردند و به اسیر جنگی می دادند.وی با تشریح […]

امیر سرتیپ دوم غلامحسین دربندی روز پنجشنبه در یادواره ۲۶ شهید والامقام روستای ازناو ملایر در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این روستا، افزود: بارها دیده و شنیده ایم که رزمندگان کشورمان، اسیر زخمی شده عراقی را به مجروح خود ترجیح داده اند و آب را خودشان نمی خوردند و به اسیر جنگی می دادند.
وی با تشریح ناگفته های جنگ و رشادت ها و از جان گذشتگی رزمندگان دفاع مقدس، اظهار کرد: سخن امام راحل (ره) مبنی بر اینکه ملت ما از امت صدر اسلام بالاتر است، اغراق نیست و می خواهد به جهانیان بگوید که رزمندگان ایران اسلامی در میدان جنگ، علاوه بر جنگیدن، درس اخلاق و انسانیت می دادند.
امیر سرتیپ دوم دربندی با تاکید بر اینکه اخلاق و انسانیت، حلقه فراموش شده ای است که باید در بیان رخدادهای دوران دفاع مقدس به آن نیز اشاره شود، گفت: باید به استکبار جهانی و دشمنان اسلام گوشزد کنیم که شهدا و رزمندگان کشورمان در میدان جنگ، حقوق بشر را رعایت می کردند.
وی بیان کرد: باید به استکبار جهانی بگوییم شما که در سازمان ملل علیه ما قطعنامه صادر و ایران را به نقض حقوق بشر محکوم می کنید، باید بدانید که رزمندگان ما در جنگ و وسط میدان مین نیز حقوق بشر را حتی بالاتر از معیارهایی که شما تعیین کرده اید، رعایت کردند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: کسانی که امروز دم از حقوق بشر می زنند، خودشان شکنجه گران گوانتانامو و ابوغریب هستند.
امیر سرتیپ دوم دربندی گفت: برگزاری یادواره های شهدا و نشست های اینچنینی است که امثال شهید حججی ها را تربیت می کند و دشمن را به اوج حقارت می کشاند.
وی با بیان اینکه شهدا تربیت یافتگان مکتب عاشورا هستند، افزود: رزمندگان ما در میدان جنگ هم درس اخلاق و انسانیت دادند و به جهانیان ثابت کردند که در جنگ هم می توان تبلور انسانیت و مردانگی بود.
شهرستان ملایر ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و یک هزار و ۱۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. این شهرستان در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان همدان در غرب کشور واقع شده است.
۷۵۲۸/۲۰۹۰
خبرنگار: معصومه موسوی** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

انتهای پیام /*


فرهنگی


یادواره شهدا


ما و شهدا


سردار دربندی

نظرات بسته شده است.