از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 13852

63 بازدید

به گزارش خطرنگار، ، ‘هوا چون اینگ’ امروز در مصاحبه مطبوعاتی در پکن خاطر نشان کرد که این رسانه و منابع باید ذکر کنند که چه کشتی هایی با چه اسامی این منابع سوخت را ارسال کرده اند.وی گفت که ما اطلاعی در باره این مساله نداریم لذا باید مشخص شود که کدام کشتی ها […]

به گزارش خطرنگار، ، ‘هوا چون اینگ’ امروز در مصاحبه مطبوعاتی در پکن خاطر نشان کرد که این رسانه و منابع باید ذکر کنند که چه کشتی هایی با چه اسامی این منابع سوخت را ارسال کرده اند.
وی گفت که ما اطلاعی در باره این مساله نداریم لذا باید مشخص شود که کدام کشتی ها بوده اند و آیا از تحریم ها تخطی کرده اند و اینکه چه زمانی و چه مقادیری ارسال شده است.
وی بار دیگر تاکید کرد که ما تحریم های شورای امنیت سازمان ملل را به صورت دقیق و شفاف اجرا می کنیم و در این برنامه خللی ایجاد نشده است.
سخنگوی چین تصریح کرد کشورش در اجرای تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی جدیت دارد و اگر اسناد و مدارکی وجود دارد که نقض این مقررات را از سوی پکن نشان می دهد آن زمان چین به طور دقیق به آن رسیدگی و با آن تعامل خواهد کرد.
وی به رسانه های خارجی توصیه کرد به طور دقیق مسایل را رصد کنند و اجرای تحریم ها از سوی چین را دقیق تشریح کنند و تلاش آنها این باشد که در کنار مهار برنامه هسته ای نظامی کره شمالی، راه برای گفت و گوهای صلح آمیز به منظور پایان دادن بحران در شبه جزیره کره باز شود.
روزنامه ‘چوسونلیبو’ کره جنوبی چند روز پیش به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داده بود ماهواره‌های شناسایی آمریکا از ماه اکتبر تاکنون حدود ۳۰ بار کشتی‌های چینی را رصد کرده اند که نفت خود را به کشتی‌های کره شمالی در دریای غرب (زرد) منتقل می‌کردند.
کره جنوبی گفته بود مواردی از این تجارت در ماه های گذشته فاش شده است به طوری که در ماه اکتبر به رغم وجود برخی تحریم ها، چین و کره شمالی اقدام به تجارت نفت کرده اند.
وزارت خارجه کره جنوبی خاطر نشان کرده است کمیته تحریم های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل خواستار بحث در باره این معاملات شده است.
شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به آزمایش های هسته ای کره شمالی، ارسال نفت و سوخت به این کشور را ممنوع کرده است.
**آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

انتهای پیام /*


سیاسی


خارجی


چین


کره شمالی

نظرات بسته شده است.