از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 13653

147 بازدید

به گزارش خطرنگار، هادی قوامی در تشریح نشست روز چهارشنبه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در نشست امروز تبصره‌های درآمدی بودجه به اتمام رسید و وارد مرحله بررسی تبصره‌های هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۷ شدیم.وی با بیان اینکه تبصره ۱۸ لایحه بودجه درخصوص اصلاح قیمت‌ها است، گفت: گزارش دولت در […]

به گزارش خطرنگار، هادی قوامی در تشریح نشست روز چهارشنبه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در نشست امروز تبصره‌های درآمدی بودجه به اتمام رسید و وارد مرحله بررسی تبصره‌های هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۷ شدیم.
وی با بیان اینکه تبصره ۱۸ لایحه بودجه درخصوص اصلاح قیمت‌ها است، گفت: گزارش دولت در خصوص بسته پیشنهادی اصلاح قیمت‌ حامل‌های انرژی در سال ۹۶ را در کمیسیون استماع کردیم و مقرر شد رای گیری تبصره ۱۸ لایحه بودجه روز یکشنبه هفته آینده انجام شود.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت براساس بسته پیشنهادی خود در تبصره ۱۸ این هدف را دارد تا در سال آینده افزایش منابع هدفمندی را از محل افزایش قیمت بنزین و نفت‌گاز تامین کند، ادامه داد: دولت قیمت فرآورده بنزین را ۱۵۰۰ تومان پیشنهاد داده و میزان مصرف آن را ۸۲ میلیون لیتر در نظر گرفته است که افزایش درآمد حاصل از آن معادل ۱۴ هزار ۹۶۵ میلیارد تومان می‌شود.
به نقل از خانه ملت، وی اضافه کرد: سهم عوارض شهرداری‌ها از این محل یک هزار و ۱۵۱ میلیارد تومان می‌شود و مالیات بر ارزش افزوده پیش‌بینی شده از این محل دو هزار و ۳۰۰میلیارد تومان است، همچنین سهم شرکت ملی نفت ایران نیز ۲ هزار ۱۶۹ میلیارد تومان مقرر شد.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه افزایش سهم هدفمندی یارانه‌ها نسبت به قیمت‌های فعلی ۹ هزار و ۳۴۲ میلیارد تومان است، اظهار کرد: قیمت پیشنهادی نفت‌گاز در تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۴۰۰ تومان تعیین شده که میزان مصرف روزانه را نیز ۶۸ میلیون لیتر در نظر گرفته‌اند، از محل افزایش قیمت نفت‌گاز درآمد حاصله دو هزار و ۵۰۰میلیارد تومان است که مجموع این درآمدها معادل ۱۷ هزار و ۴۹۴میلیارد تومان منبع پیش‌بینی شده است.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش‌بینی شده است که رشد مصرف بنزین در لایحه بودجه از پنج درصد با توجه به افزایش قیمت‌ها به دو درصد کاهش یابد و همچنین رشد مصرف نفت‌گاز تغییری نمی‌کند، تصریح کرد: مصرف روزانه بنزین از ۸۶ میلیون لیتر به ۸۲ میلیون لیتر کاهش می‌یابد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه این شوک قیمیتی دارای اثراتی بر تورم و دیگر مزیت‌های اقتصادی است و اهمیت بالایی نیز دارد، این موضوع در روز یک‌شنبه مورد بررسی قرا می‌گیرد.
به گزارش خطرنگار، اسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی روز گذشته گفته بود در جریان رسیدگی به بخش‌های مربوط به حوزه انرژی از لایحه بودجه ۹۷، اعضای کمیسیون انرژی مجلس با تبصره مربوط به افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالفت کرده و رای به حذف آن دادند.
سیام**۶۹۸۴**۱۴۴۹**تنظیم: امیر خانزاده**انتشار: امیر کاردان راد

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس شورای اسلامی


کمیسیون برنامه و بودجه


افزایش قیمت حامل‌های انرژی

نظرات بسته شده است.