از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 13497

79 بازدید

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، در این نشست که عصر سه‌شنبه در کتابخانه علامه حلی برگزار شد، بازیگران پنج کتابی را که مطالعه کرده بودند به اشتراک گذاشته و آنها را به مخاطبان معرفی کردند.محمد جواد جعفرپور کتاب بچه های کارون نوشته احمد دهقان را به مهمانان معرفی کرد و در باره آن گفت: این […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، در این نشست که عصر سه‌شنبه در کتابخانه علامه حلی برگزار شد، بازیگران پنج کتابی را که مطالعه کرده بودند به اشتراک گذاشته و آنها را به مخاطبان معرفی کردند.
محمد جواد جعفرپور کتاب بچه های کارون نوشته احمد دهقان را به مهمانان معرفی کرد و در باره آن گفت: این کتاب نگاهی واقعی و متفاوت به آدم هایی دارد که واقعیت داشتند، گروهی از مردم کوچه و بازار با خنده ها و شوخی های مرسوم و مخصوص خود و قهرمانانی کم سن و سال که جنگ آنها را وادار کرد کارهای بزرگ انجام دهند.
کتاب «ننه کاراته» نوشته سیروس همتی کتاب دیگری بود که در این نشست به اشتراک گذاشته شد.
این مجموعه شامل هشت داستان کوتاه است که همگی دارای تمی اجتماعی و خانوادگی است و همتی آنها دادبه رشته تحریر درآورده است.
در بخشی از این کتاب آمده است: داستان های همتی را از چند منظر می‌توان اثری خوش‌خوان و قابل اعتنا به شمار آورد نخست بهره‌مندی هوشمندانه ای از طنز در روایت است که داستان های او را بسیار قابل اعتنا کرده، او طنز را نه در کلام که در موقعیت‌های داستانی خود جاری می‌کند و توانایی او در خلق چنین موقعیت هایی است که توانسته داستان های او را از یکنواختی و معمولی بودن خارج کرده و مخاطب را برای مطالعه با خود همراه کند.
بازیگر فیلم سینمایی «مارمولک» بخشی طنز از این کتاب را برای حضار قرائت کرد و به کتاب های ملت عشق و آثار سیمین بهبهانی و آثار بهرام بیضایی به عنوان کتاب هایی یاد کرد که وی را تحت تاثیر فراوان قرار داده است.
«جز از کل» کتاب دیگری است که در این نشست توسط رحیم نوروزی یکی دیگر از بازیگران سینما و تلویزیون برای مخاطبان به اشتراک گذاشته شد.
این کتاب نوشته استیو تولتز با ترجمه پیمان خاکسار است.
در بخشی از این کتاب آمده است: خواندن جز از کل تجربه ای غریب و منحصر به فرد است. در هر صفحه اش جمله ای وجود دارد که می‌توانید آن را نقل قول کنید. کاوشی است ژرف در اعماق روح انسان و ماهیت تمدن.
سفر در دنیایی که نمونه‌اش را کمتر دیده‌اید رمانی عمیقی و پر ماجرا و فلسفی که ماه‌ها اسیر تان‌ می‌کند.
بازیگر سریال یوسف پیامبر رعایت نکردن اصول و حقوق شهروندی را نتیجه کتاب نخواندن و بی مهری نسبت به مطالعه دانست و به حضار توصیه کرد خواندن کتاب های ارزشمند مانند منطق اطیر عطار نیشابوری را جایگزین سریال های ماهواره ای کنند.
بازیگر سریال تلویزیونی «پس از باران» که علاقه مند به کتاب‌هایی در حوزه رمان و روان شناسی است، دلیل معرفی کتاب جز از کل در این نشست را همین علاقه دانست.
کتاب «تکنیک بازیگری» نوشته استلا آدلر با ترجمه احمد دامود یکی دیگر از کتاب هایی است که در این نشست توسط علی سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون بخشی از آن قرائت شد.
نویسنده این کتاب از مشهورترین مدرسان بازیگری در آمریکاست که تکنیک بازیگری خاص خود را بر اساس متد استانیسلاوسکی بنیانگذاری کرد
بازیگر سریال «داستان یک شهر» درباره محتویات این کتاب توضیحاتی داد و درباره فواید مطالعه مطالبی عنوان کرد.
وی همچنین از رمان معروف «کلیدر» اثر محمود دولت آبادی بعنوان جذاب ترین کتاب یاد کرد که تاکنون خوانده است و گفت این کتاب طی ۱۰ سال جزو ۱۰ رمان برتر جهان شناخته شد.
سلیمانی مطالعه را شگفت انگیزترین کشف خود در زندگی عنوان کرد و افزود: «جای خالی سلوچ» یکی از کتاب‌های شکفت انگیزی است که آن را مطالعه کرده ام.
«مکبث» نوسته ویلیام شکسپیر با ترجمه داریوش آشوری کتاب دیگری است که در نشست کتابخوان ویژگی هنرمندان توسط سیروس کهوری نژاد با مخاطبان به اشتراک گذاشته شد.
این بازیگر، شکسپیر را شاهکار خلقت دانست و گفت: وی انسان را بخوبی در آثار خود معرفی کرده است.
بازیگر سریال تلویزیونی «ولایت عشق» توضیحاتی درباره شخصیت های کتاب «مکبث» ارائه و اضافه کرد: ما هنرمندان بسیار اذیت می شویم زیرا عده ای که هنرمند نیستند وارد این عرصه شده اند.
به گزارش خطرنگار، کتاب خوان عنوان نشست هایی است که به منظور به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می­ شود.
این نشست ها تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقه مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.
ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده؛ معرفی کتاب های مفید و کاربردی و ارتقاء و توانمند سازی کتابداران از طریق مطالعه، آشنایی با شیوه های استاندارد معرفی کتاب از جمله اهداف این نشست هاست.
فراهنگ ** ۱۸۸۰ ** خبرنگار: پروین اروجی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*


فرهنگی


هنرمندان


کتابخوانی


کتابخانه علامه حلی

نظرات بسته شده است.