از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 13171

379 بازدید

به گزارش خطرنگار، عبدالمحمد زاهدی شامگاه دوشنبه در آیین گشایش دهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف قزوین افزود: باید به اقتصاد فرش توجه جدی داشته باشیم چونبی توجهی به این موضوع موجب می شود بازارهای این محصول را از دست بدهیم.استاندار قزوین خاطرنشان کرد: اقتصادی کردن تولید و عرضه فرش باید جدی گرفته شود وگرنه فعالیت […]

به گزارش خطرنگار، عبدالمحمد زاهدی شامگاه دوشنبه در آیین گشایش دهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف قزوین افزود: باید به اقتصاد فرش توجه جدی داشته باشیم چونبی توجهی به این موضوع موجب می شود بازارهای این محصول را از دست بدهیم.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: اقتصادی کردن تولید و عرضه فرش باید جدی گرفته شود وگرنه فعالیت این هنر و صنعت ادامه نخواهد یافت.
وی اضافه کرد: فرش علاوه بر یک هنر و صنعت هویت ماست و بسیاری از کشورهایی اروپایی افتخار می کنند که فرش ایرانی در منزلشان پهن باشد و آن را یک ارزش می دانند.
استاندار قزوین با اشاره به رقبای قدرتمند ایران در این محصول،گفت: چون قیمت فرش بالاست کشورهای چین ،هند و پاکستان با سرقت طرح های فرش ایرانی بازارهای این هنر ایرانی را تسخیر کردند و البته دلایل دیگر مثل تحریم و روابط سیاسی نیز بر این موضوع تاثیر گذاشته است.
وی ادامه داد: تولید فرش به چند مرحله مجزا نیازمند است و باید همواره با به روزسازی فناوری مانع خارج شدن این هنر و صنعت از دست کشور شویم.
وی با اشاره به مراحل تولید فرش دستباف ایران،افزود: مرحله پیش بافت در کارگاه و مرحله بافت در خانه باید صورت گیرد تا قیمت این محصول بالا نرود.
استاندار قزوین افزود: باید اصالت را در تولید این محصول حفظ کنیم و با طرح های نو محصولات جدید را به بازار عرضه کنیم.
وی با بیان اینکه صادرات فرش دستباف باید به شکل حرفه ای انجام شود،افزود: صادرات فرش کاملا تخصصی است و تولید کننده فرش دستباف نمی تواند خود به تنهایی صادر کننده باشد.
استاندار قزوین افزود: با اعطای تسهیلات در این بخش موافق نیستم چون قیمت محصول تولید شده را بالا می برد اما می توان با حمایت مدیریتی از قبیل تخصیص یارانه و کاهش تعرفه های گمرکی و مالیاتی فعالان این هنر و صنعت را مورد حمایت قرار داد.
زاهدی با بیان اینکه فرش ماشینی قادر به رقابت با فرش دستباف نیست،افزود: ما باید با یارانه دادن به تولید از جمله به فعالان فرش دستباف به اشتغال و شکوفایی اقتصادی کشور کمک کنیم.
دهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف قزوین که شامگاه امروز دوشنبه برپا شد تا نهم دی در محل دائمی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برای بازدید عموم دایر است.
در این نمایشگاه انواع فرش های دستباف ایرانی در ۶۰ غرفه به نمایش گذاشته شده اند.
۶۱۰۱*۳۰۱۳
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*


اقتصاد


فرش دستباف


بازاریابی


استاندار قزوین

نظرات بسته شده است.