از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 13110

75 بازدید

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی خطرنگار، از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، همزمان با میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، با همکاری معاونت اسناد و معاونت کتابخانه ­ملی، اسناد، انجیل خطی و کتب نفیس مسیحی کتابخانه ملی در محل موزه کتاب و میراث مستند ایران از روز دوشنبه چهارم دی­ماه به­مدت دو هفته در […]

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی خطرنگار، از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، همزمان با میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، با همکاری معاونت اسناد و معاونت کتابخانه ­ملی، اسناد، انجیل خطی و کتب نفیس مسیحی کتابخانه ملی در محل موزه کتاب و میراث مستند ایران از روز دوشنبه چهارم دی­ماه به­مدت دو هفته در ­معرض دید بازدیدکنندگان درآمد.
در کنار نسخه خطی ارزشمند با ویژگی­های هنری کتاب­آرایی و جلدسازی با تزئینات نقره، کتب نفیس و نادر چاپی از جمله اولین ترجمه لاتین به فارسی به­نام «داستان مسیح» مربوط به ۱۶۳۹٫م که در لایدن هلند به چاپ رسیده؛ کتاب مقدس: عهد عتیق و عهد جدید، چاپ لندن ۱۸۹۵م. که در اولین سفر ولیعهد وقت ایران به­ او هدیه شده است به­چشم می‌خورد.
در بخش اسناد، دست­نوشته مقاله «شب میلاد مسیح» محمدعلی جمال­زاده برای مجله وحید؛ متن دعای ربانی به­خط ارمنی همراه با ترجمه فارسی؛ دو قطعه کارت پستال که به­مناسبت سال نو مسیحی توسط نخست وزیران انگلستان (هارولد ویلسون) و مجارستان، دردوره‌ پهلوی برای نخست­وزیر ایران ارسال شده از دیگر آثار شاخص به­ نمایش درآمده است.
بازدید از این نمایشگاه به ­مدت دو هفته همه روزه به­ جز روزهای پنج­شنبه و جمعه در محل موزه کتاب و میراث مستند ایران از ساعت ۹ الی ۱۵ برای عموم آزاد است.
فراهنگ**۱۸۸۰ ** دریافت: پروین اروجی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


کتاب


مسیحی

نظرات بسته شده است.