از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 12619

107 بازدید

به گزارش خطرنگار، ، محمدکرم محمدی روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان پیشوا گفت: مهمترین هدف ستاد مدیریت بحران، ایجاد آرامش، امنیت و رضایتمندی مردم و افزایش احساس امنیت در جامعه است.وی افزود: در شرایط بروز بحران ، مهمترین اصل حفظ آرامش جامعه و جلوگیری از بروز تنش از مناطق بحران زده است […]

به گزارش خطرنگار، ، محمدکرم محمدی روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان پیشوا گفت: مهمترین هدف ستاد مدیریت بحران، ایجاد آرامش، امنیت و رضایتمندی مردم و افزایش احساس امنیت در جامعه است.
وی افزود: در شرایط بروز بحران ، مهمترین اصل حفظ آرامش جامعه و جلوگیری از بروز تنش از مناطق بحران زده است که این در زلزله اخیر که به عنوان مانوری عملیاتی، کل شهرستان را درگیر کرد به خوبی به چشم خورد.
وی بیان کرد: هر چند که در ابتدای بروز زلزله شاهد برخی از مشکلات در سطح شهرستان از جمله ترافیک، صفوف طولانی مقابل جایگاه های سوخت و سرگردانی برخی از مردم برای استقرار در بوستان ها بودیم ولی ستاد مدیریت بحران به خوبی توانست نظم و آرامش را به شهر بازگرداند.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان پیشوا افزود: بخشی از ظرفیت‌های شهرستان پیشوا در اختیار شهرداری و بخشی نیز در اختیار جمعیت هلال‌احمر است که در هنگام بروز بحران باید به‌خوبی آن‌ها را مدیریت و استفاده کرد ضمن این که پیشوا از ظرفیت صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) ، دانشگاه آزاد اسلامی و مساجد و مدارس نوساز برخوردار است که از این اماکن نیز می توان در شرایط بحرانی برای اسکان استفاده کرد.
محمدی بیان کرد: هم اکنون ۲۵ نقطه امن در مناطق مختلف پیشوا شناسایی شده تا در صورت بروز حادثه و بحران بتوان از آن به منظور استقرار و اسکان مردم استفاده کرد.
فرماندار شهرستان پیشوا افزود: وظایف تمامی دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران مشخص است و همه مدیران دستگاه‌های امدادی و خدماتی باید تا ایجاد شرایط عادی، در دسترس باشند.
محمدی بیان کرد: همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی امکانات خود را بررسی و کمبودها را به مدیران فرادستی اطلاع دهند تا در زمان بحران مجموعه استان در این خصوص پشتیبانی‌های لازم را انجام دهد.
وی بر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به شهروندان تأکید کرد و افزود: لازم است تا شهروندان ضمن حفظ آرامش و خون‌سردی، هوشیاری لازم را داشته باشند.
به گزارش خطرنگار، زلزله ای ساعت ۲۳:۲۷ چهارشنبه هفته گذشته به قدرت ۵٫۲ ریشتر و عمق ۷ کیلومتر شهر تهران را لرزاند. کانون این زمین‌لرزه، ۳ کیلومتری شهرستان ملارد در مرز استان تهران و البرز بوده ‌است.
پیشوا با ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


مدیریت بحران


زلزله


پیشوا

نظرات بسته شده است.