از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 12124

130 بازدید

به گزارش روز پنجشنبه خطرنگار، دولت ژاپن اعلام کرده است برای خرید سامانه های مذکور که در مناطق خشکی نصب می شود، دو میلیارد دلار بودجه اختصاص خواهد داد.همزمان وزارت خارجه چین در بیانیه خود تصریح کرده است پکن تلاش های این کشور برای تقویت امنیت خود را درک می کند اما اقدامات ذی ربط […]

به گزارش روز پنجشنبه خطرنگار، دولت ژاپن اعلام کرده است برای خرید سامانه های مذکور که در مناطق خشکی نصب می شود، دو میلیارد دلار بودجه اختصاص خواهد داد.
همزمان وزارت خارجه چین در بیانیه خود تصریح کرده است پکن تلاش های این کشور برای تقویت امنیت خود را درک می کند اما اقدامات ذی ربط نباید بر ضد امنیت دیگر کشورها باشد.
‘هوا چون اینگ’ سخنگوی وزارت خارجه چین هم در اظهاراتی در پکن گفت که اصولا برنامه های نظامی و خریدهای تسلیحاتی ژاپن نگرانی بزرگی برای کشورهای همسایه آسیایی است.
دو کشور از دیرباز به دلیل رویارویی در دریاهای شرقی و جنوبی و تملک بر برخی از جزایر منطقه ای دچار اختلاف هستند و پکن همواره بر خریدهای تسلیحاتی ژاپن از نزدیک نظارت می کند.
سخنگوی چین گفت این خریدها به عنوان مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی انجام می شود اما توکیو باید سازنده رفتار کرده و خلاف امنیت منطقه گام برندارد.
دولت ژاپن گفته است که این خریدها برای آن است که سامانه های موشکی زمینی این کشور نیز تقویت شود تا بتوان موشک های کره شمالی را هدف قرار داد.
همزمان وزارت دفاع ژاپن اعلام کرده است به دلیل گسترش فعالیت های دریایی چین در نظر دارد از دو ناوشکن پیشرفته در آینده برای نظارت بر این اقدامات پکن بهره بگیرد.
این وزارتخانه افزوده است ژاپن تسلیحات و سخت افزارهای بیشتری را در کنار سامانه های ضد موشکی به خدمت خواهد گرفت و در حال بررسی روی خرید احتمالی سامانه موشکی پیشرفته تاد آمریکاست که پیشتر در کره جنوبی نصب شده است.
این اتفاقات در حالی می افتد که ‘شینزو آبه’ نخست وزیر ژاپن این هفته در مراسم چهلمین سالگرد امضای پیمان صلح و دوستی با چین اعلام کرد که می خواهد مناسبات را به مرحله جدیدی ارتقا دهد و روابط را تعمیق کند.
چین پیشتر نیز به کره جنوبی در ارتباط با خرید سامانه موشکی تاد از آمریکا هشدار داده بود ، چین در کنار روسیه به عنوان منتقدان اصلی اجرای این طرح می گویند، این سامانه به گونه ای طراحی شده است که رادارهای آن می تواند اطلاعاتی را از موشک های این دو کشور جمع آوری کند و حتی به سامانه دفاعی آمریکا در ژاپن مرتبط شود.
اما کره جنوبی و آمریکا می گویند، استقرار سامانه «تاد» برای مقابله با تهدیدها و حملات احتمالی موشکی کره شمالی کاملا ضروری است.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

انتهای پیام /*


سیاسی


چین


ژاپن


سامانه ضد موشکی

نظرات بسته شده است.