از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 12009

105 بازدید

به گزارش خطرنگار، شاهرخ پارسا روز چهارشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از ابتدای مهر تا پایان آذر امسال تنها ۳۸٫۲ میلیمتر بارش در استان وجود داشت که این میزان بارش در مدت مشابه سال قبل ۱۵۲٫۴ میلیمتر بوده است.وی افزود: هم اینک یکهزار و ۱۶۱ میلیمتر کمبود بارش در […]

به گزارش خطرنگار، شاهرخ پارسا روز چهارشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از ابتدای مهر تا پایان آذر امسال تنها ۳۸٫۲ میلیمتر بارش در استان وجود داشت که این میزان بارش در مدت مشابه سال قبل ۱۵۲٫۴ میلیمتر بوده است.
وی افزود: هم اینک یکهزار و ۱۶۱ میلیمتر کمبود بارش در چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۸۶ تا امسال وجود دارد.
پارسا به قرارگیری یکهزار و ۹۲۳ کیلومتر مربع از حوضه زاینده رود در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته افزون بر یکهزار و ۳۴۷ میلیمتر کمبود بارش برابر دو میلیارد و ۵۹۰ میلیون متر مکعب در این حوضه وجود داشته است.
وی با اشاره به قرارگیری ۱۳ هزار و ۶۴۲ کیلومتر مربع از وسعت کارون در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: از سال ۱۳۸۶ تاکنون ۹۳۵ میلیمتر کمبود بارش برابر ۱۲ میلیارد و ۷۶۱ میلیون متر مکعب در این حوضه وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: براساس آمار بلند مدت بارش پائیز ۲۹ درصد از سرجمع بارش های سال زراعی را تشکیل می دهد.
وی گفت: چهارمحال و بختیاری هم اینک پس از استان های خراسان جنوبی، قم، یزد، اصفهان، کرمان، مرکزی، سیستان و بلوچستان و تهران در رتبه نهم خشکسالی کشور قرار دارد.
پارسا تاکید کرد: براساس پیش بینی های صورت گرفته دمای هوای چهارمحال و بختیاری در آذر تا بهمن امسال نیم تا یک درجه گرمتر خواهد بود.
وی افزود: میانگین بارش های چهارمحال و بختیاری هم اینک نسبت به سال قبل ۷۵ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۷۷ درصد کاهش دارد.
چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۸۶ تاکنون با پدیده خشکالی مواجه و دچار کمبود بارش، کاهش منابع آب و افت سفره های زیرزمینی شده است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رود کارون و زاینده رود و بخشی های از رودخانه دز است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
۷۳۶۲/۲۰۹۷

انتهای پیام /*


اقتصاد


انرژی


خشکسالی


چهارمحال و بختیاری

نظرات بسته شده است.