از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 11612

93 بازدید

به گزارش خطرنگار، ، دکتر سید حسین نقوی حسینی روز دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت قطار حومه ای تهران – ورامین – پیشوا که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: دولت یازدهم و دوازدهم و وزیر راه و شهرسازی تلاش دارند تا الگویی را در کشور نهادینه کند که در آن قطار حومه […]

به گزارش خطرنگار، ، دکتر سید حسین نقوی حسینی روز دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت قطار حومه ای تهران – ورامین – پیشوا که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: دولت یازدهم و دوازدهم و وزیر راه و شهرسازی تلاش دارند تا الگویی را در کشور نهادینه کند که در آن قطار حومه ای ، مردم را از اطراف به کلان شهرها و سیستم حمل و نقل مترو در این شهرها برساند.
وی بیان کرد: در همه جای جهان نیز این الگو اجرا می شود که مردم از شهرهای کوچک با استفاده از قطارهای حومه ای به شبکه مترو در شهرهای بزرگ رسیده و از همین راه به منازل خود باز می گردند.
نقوی اظهار کرد: پروژه قطار شهری تهران – ورامین – پیشوا ، عملیاتی ترین پروژه برای اجرای الگوی مد نظر وزارت راه و شهرسازی است و دولت تلاش کرده تا با وجود کمبود اعتبارات ، این مهم را به سرانجام برساند و مردم شهرستان های گرمسار ، پیشوا ، ورامین و قرچک را از این طریق به ایستگاه متروی جوانمرد قصاب در تهران منتقل کند.
وی بیان کرد: اجرای این پروژه می تواند مسیر را برای اجرای این الگو در دیگر شهرستان های استان تهران برای دسترسی به سیستم حمل و نقل مترو فراهم کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت با تمام مشکلات اعتباری در سال گذشته یک هزار میلیارد ریال برای احداث ۲ پروژه زیرگذر۱۵ خرداد و پل روگذرامام رضا(ع) در ورامین بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برای احداث جایگاه توقف در ایستگاه متروی جوانمرد قصاب هزینه کرده است.
وی گفت : در مسیر اجرای این طرح ، معارضین و مشکلاتی وجود دارد که از جمله می توان به برخی از زیرگذرها و روگذرهای مسیر و ایستگاه شهرستان قرچک اشاره کرد که رفع این مشکلات می تواند زمینه بهره برداری از ظرفیت کامل این خط ارتباطی را فراهم کند.
نقوی از شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرستان های ورامین ، قرچک و پیشوا خواست تا به منظور اجرای هر چه سریعتر این پروژه همکاری لازم را با شرکت راه آهن فراهم کنند.
وی افزود : با توجه به این که خطوط راه آهن از میان شهرهای جنوب شرق استان تهران عبور می کند ، از مسئولان شرکت راه آهن نیز درخواست می شود تا مبلمان شهری را در نظر گرفته تا مشکلی برای این شهرها به وجود نیاید.
پروژه قطار شهری تهران – ورامین – پیشوا از مصوبات دولت نهم به شهرستان ورامین است که سال هاست به دلیل اختلاف بین مجری طرح ، به صورت نیمه تمام باقی مانده بود.
با آغاز فعالیت دولت یازدهم ، این پروژه که در دست شرکت متروی تهران قرار داشت ، به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی واگذار شد و در حال حاضر مردم شهرستان های جنوب شرق استان تهران در شش نوبت در ساعات مختلف روز از این مسیر برای رسیدن به تهران استفاده می کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال خطرنگار، استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/۷۲۵۴ / ۱۵۳۹

انتهای پیام /*


سیاسی


نقوی حسینی


پروژه قطار


ورامین


تهران

نظرات بسته شده است.