از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 11584

86 بازدید

به گزارش خطرنگار، ، محمد شفیعی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه اولین جشنواره استانی گل نرگس در خوسف افزود: پیش بینی می شود در این شهرستان در سالجاری حدود ۱۲ میلیون شاخه گل نرگس برداشت شود.وی سرمازدگی را دلیل کاهش تولید گل نرگس در شهرستان خوسف ذکر کرد و گفت: با این اتفاق باز […]

به گزارش خطرنگار، ، محمد شفیعی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه اولین جشنواره استانی گل نرگس در خوسف افزود: پیش بینی می شود در این شهرستان در سالجاری حدود ۱۲ میلیون شاخه گل نرگس برداشت شود.
وی سرمازدگی را دلیل کاهش تولید گل نرگس در شهرستان خوسف ذکر کرد و گفت: با این اتفاق باز هم خوسف مقام اول بیشترین تولید گل نرگس در استان را داراست.
شفیعی ادامه داد: در سال گذشته جشنواره گل نرگس به صورت شهرستانی برگزار شد و با توجه به اینکه برگزاری اینگونه جشنواره ها به معرفی و برنده سازی این محصول استراتژیک کمک شایانی می کند سعی خواهیم کرد در سالهای آتی این جشنواره به صورت کشوری برگزار شود.
وی اضافه کرد: محصولات استراتژیک مثل عناب، انجیر و گل نرگس در شهرستان وجود دارد که تلاش خواهد شد در راستای معرفی آنها اقدامات شایسته ای انجام دهیم.
فرماندار خوسف با بیان اینکه این شهرستان سرشار از ظرفیت های بالقوه ای هست افزود: که می توان با بالفعل درآوردن این ظرفیت ها به توسعه بیش از پیش شهرستان کمک کرد.
وی با اشاره به اینکه طولانی ترین معدن زیرزمینی خاورمیانه در این شهرستان واقع است گفت: با ورود سرمایه گذران خارجی در کنار سرمایه گذاران داخلی زمینه های توسعه این بخش فراهم شده است.
شفیعی، پنبه مله را یکی دیگر از محصولات استراتژیک این شهرستان دانست و یادآور شد: احیای این پنبه رنگی در دستور کار است.
وی ظرفیت های گردشگری شهرستان را چشمگیر دانست و گفت: بقاع متبرکه، روستاهای هدف گردشگری آرک و خور و منطقه کویری و بیابانی دق اکبرآباد می تواند در راستای توسعه شهرستان و کمک به معیشت روستائیان کمک کند.
فرماندار خوسف اظهار کرد: بافت تاریخی این شهرستان یکی از منحصر بفردترین بافت های تاریخی استان می باشد که در راستای احیای این بافت اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.
به گزارش خطرنگار، ، برپایی غرفه های صنایع دستی و محصولات استراتژیک این شهرستان، برگزاری مسابقه عکاسی در دو بخش حرفه ای و موبایلی ، تجلیل از نرگس کاران نمونه استان و انعقاد پنج تفاهم نامه همکاری فی مابین آب منطقه ای استان با سازمان جهاد کشاورزی، پژوهشکده گل و گیاه زینتی کشور و جهاد کشاورزی استان و فرمانداری شهرستان، جهاد کشاورزی استان با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق بازرگانی بیرجند و جهاد کشاورزی استان ، شهرداری خوسف و جهاد کشاورزی این شهرستان از دیگر برنامه های این جشنواره بود.
سایت خطرنگار، خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
۹۸۶۶* ۶۰۵۴* خبرنگار- سید ابوالفضل موسوی نژاد*انتشار – مریم پنجابی

انتهای پیام /*


اقتصاد


جشنواره گل نرگس


شهرستان خوسف


انعقاد تفاهم نامه

نظرات بسته شده است.