از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 11497

93 بازدید

به گزارش روز دوشنبه خطرنگار، به نقل از اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، رشد بی رویه جلبک ها در بدنه کشتی ها، زیردریایی ها و سایر وسایلی که در دریا و محیط های آبی تردد می کنند یکی از مشکلاتی است که صنعت دریانوردی با آن مواجه است. این دستگاه ضد […]

به گزارش روز دوشنبه خطرنگار، به نقل از اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، رشد بی رویه جلبک ها در بدنه کشتی ها، زیردریایی ها و سایر وسایلی که در دریا و محیط های آبی تردد می کنند یکی از مشکلاتی است که صنعت دریانوردی با آن مواجه است.
این دستگاه ضد جلبک با ارسال امواج الکترو مغناطیسی، جلو رشد جلبک را می گیرد و دیگر نیازی به پاکسازی دوره ای برای از بین بردن جلبک در وسایل حمل و نقل دریایی نیست.
روش معمولی و ابتدایی زدودن جلبک، مستلزم صرف هزینه های هنگفت و استفاده از غواصان برای از بین بردن جلبک های روییده شده در بدنه وسایل حمل و نقل دریایی است که این روش نیز به صورت دوره ای نیاز به تکرار دارد.
این دستگاه ضد جلبک که در نمایشگاه پژوهش و فناوری و فن بازار ارایه شد و مورد استقبال قرار گرفت، بر روی شناورها و کشتی های استان بوشهر و بندرعباس آزمایش شده، نتیجه آن کاملا موفقیت آمیز بوده است و در آینده نزدیک به مرحله تجاری سازی خواهد رسید.
قیمت این دستگاه نسبت به نمونه خارجی آن بسیار پایین تر و حتی نصف قیمت مشابه خارجی آن است و همین امر کمک
کمک شایانی به صنعت دریانوردی کشور می کند.
۲۰۲۷ / ۶۱۱۸
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


دانشگاه آزاد اسلامی


دانشجویان مبتکر


اختراع

نظرات بسته شده است.