از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 11492

119 بازدید

به گزارش دوشنبه خبرنگار سیاسی خطرنگار، برخی منتقدان مدعی شدند که اصلاح طلبان از انتخاب دکتر روحانی پشیمان شده اند و تلاش کردند که فضای اجتماعی و روانی جامعه را نسبت به انتخاب ‘تدبیر و امید’ برای تشکیل دولت دوازدهم را با هشتگ ‘پشیمان هستم’ دچار تردید کنند؛ ادعایی که بلافاصله با یادداشت ها و […]

به گزارش دوشنبه خبرنگار سیاسی خطرنگار، برخی منتقدان مدعی شدند که اصلاح طلبان از انتخاب دکتر روحانی پشیمان شده اند و تلاش کردند که فضای اجتماعی و روانی جامعه را نسبت به انتخاب ‘تدبیر و امید’ برای تشکیل دولت دوازدهم را با هشتگ ‘پشیمان هستم’ دچار تردید کنند؛ ادعایی که بلافاصله با یادداشت ها و گفت وگوها، اظهارنظرها و مواضع در رسانه ها و حتی فضای مجازی از سوی برخی سیاستمداران، هنرمندان و …. پاسخ داده شد.
اگرچه اصلاح طلبان به تداوم انتقادهای سازنده خود از عملکرد دولت تدبیر و امید اشاره داشتند اما بر حمایت خود از روحانی تا ۱۴۰۰ تاکید کردند.

** پشیمان نیستیم، چون حافظه داریم
علی شکوری راد فعال سیاسی اصلاح طلب در این ارتباط در یادداشتی با عنوان ‘پشیمان نیستیم، چون حافظه داریم’، نوشت: پشیمانی و تغییر نظر، حق هر انسانی است. اما این حق به معنای صحت هر تغییری نیست. در اینجا روی صحبت با جمعی از همدلان و هم رأیان است که احساس پشیمانی می‌کنند از رأیی که هفت ماه پیش به حسن روحانی دادند و تغییری را که از سال ۹۲ در اداره کشور تأسیس کرده بودند، امتداد بخشیدند هردو این رأی‌های حاصل انباشتی از تجربیات متفاوت بود.
وی در این یادداشت افزود: تجدید اعتبار دیپلماتیک ایران در جهان، کاهش فضای امنیتی در جامعه، تحرک نسبی دوباره در دانشگاه‌ها، شنیده شدن بخشی از مطالبات محذوف و ممنوع البیان جامعه در تریبون‌های رسمی و بهبود فضای سیاسی بخشی از این دستاوردها بوده است.
شکوری راد در مطلب خود به هراس از تورم بالا و کم شدن ساعت به ساعت ارزش پول در قبل از دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: هنوز یادمان نرفته که هر سخنرانی برخی مقامات ارشد چه هراسی برای آبروی کشور نزد دلسوزان می‌آفرید اما این تدبیر و امید ملت بود که به آن کابوس‌ها خاتمه داد و شرایط را بهبود بخشید.

** اصلاح طلبان از انتخاب روحانی به هیچ عنوان پشیمان نیستند
پروانه سلحشوری نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با خطرنگار، اعلام کرد: من به هیچ وجه از انتخاب دکتر روحانی پشیمان نیستم و هم اکنون هم مطمئن هستم که رای درست را داده ام و متعجبم که چه طوری برخی ها به این نتیجه رسیدند که بعد از پنج ماه پشیمان شده ایم؟ چه اتفاق خاصی در این پنج ماه می توانست رخ دهد که رخ نداد و ما را به این سمت برده که پشیمانشویم؟
رییس فراکسیون زنان در مجلس با بیان این که دولت به خوبی کار خود را می کند، گفت: البته دولت با مشکلات زیادی مواجه است و نیاز به حمایت زیاد دارد.
سلحشوری ادامه داد: ما از دکتر روحانی به جدیت در راستای منافع ملی حمایت می کنیم و از رای دادن به روحانی پشیمان نیستیم و مطمئن هستیم که دکتر روحانی در راستای منافع ملی گام بر می دارد.
این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اگر چه ما نقدهایی هم داریم، هر جا خطایی را دیدیم نقد می کنیم ولی نقد کردن به هیچ عنوان به معنای پشیمانی نیست.

** بهترین رویکرد برای کاهش خطرات و افزایش فرصت ها انتخاب روحانی بود
محمدرضا نجفی عضو فراکسیون امید مجلس نیز در واکنش به هشتگ منتقدین در گفت وگو با خطرنگار، گفت: از دوستانی که می گویند پشیمانیم می خواهم به این سوالات پاسخ دهند که آیا راه دیگر و مسیر مناسب تری را برای حفظ کشور از مخاطرات و تهدیدات سراغ داشتیم یا نه؟، آیا روش بهتری برای هدایت و راهبری کشور به سمت بهره وری هر چه بیشتر منابع و فرصت ها و خلق فرصت های جدید در آن زمان وجود داشت؟
وی افزود: اگر به آن مقطع نگاه کنیم آن رویکرد و تفکری که می توانست خطرات را کاهش دهد و فرصت ها را افزایش دهد همین رویکرد بود و تصمیمی که در آن مقطع گرفتیم تصمیم کاملا درستی بوده است.
این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: ما پشیمان نیستیم، اما منتقد عملکرد دولت هستیم و اگر نقدی به دولت داریم آن را بیان می کنیم و بر دولت نظارت می کنیم.

** اصلاح طلبان در انتخابات ۹۲ و ۹۶ می دانستند دنبال چه هستند/ از انتخاب خود پشیمان نیستیم
محسن صفایی فراهانی فعال اصلاح طلب نیز در گفت و گویی با بیان اینکه من هم شخصاً از بخش‌هایی از دولت انتقاداتی دارم و حتی شاید در خود کابینه هم بخش‌هایی به بخش‌های دیگر انتقاداتی بگیرند، تاکید کرد: اینکه بگویم ما پشیمان هستیم که آقای روحانی را انتخاب کردیم، به نظرم موضعگیری کاملاً غلط و اشتباهی است و تأثیرات بدی در سطح ملی خواهد گذاشت.
وی در این گفت وگو افزود: ما چه در سال ۹۲ و چه در سال ۹۶ می‌دانستیم چه انتخابی می‌کنیم و دنبال چه هستیم و الان هم همچنان پیگیر مطالبات خود هستیم و بدیهی است اگر انتقادی هم داشته باشیم، آن را می‌گوییم. اما پیگیری مطالبات به این معنا نیست که از مقطعی راهبرد اشتباه عبور از روحانی را در پیش بگیریم.
این فعال سیاسی تصریح کرد: ببینید ما هم سال ۹۲ و هم ۹۶ می‌دانستیم که اولاً آقای روحانی کیست و ثانیاً چقدر از این مسائلی که مطرح می‌کند قابلیت تحقق دارند. ما آقای روحانی را اصولگرایی می‌دانستیم که به اعتدال پایبند است و نسبتی با تندروی ندارد و بر این اساس و همین طور مجموعه سوابق آقای روحانی، ایشان کاندیدای اصلاح‌طلبان شد. به نظرم آقای روحانی مشی خود را ادامه می‌دهد و عدول چندانی از آن نداشته است.

** اصلاح طلبان از دولت دوازدهم حمایت می کنند
فرج الله رجبی عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با خطرنگار، گفت: طبیعتا هم اکنون برای این که کسی پشیمان شود، بسیار زود است زیرا زمان زیادی از آغاز دولت دوازدهم نمی گذرد.
وی افزود: اصلاح طلبان که مسائل و مشکلات کشوری را مطرح می کنند نقدها و دغدغه هایشان است و این به معنای پشیمانی نیست، ما این مسائل را می گوییم تا رییس دولت در جریان مسائل باشد.
نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: اصلاح طلبان کماکان از دولت حمایت می کنند، ضمن این که دیدگاه خود را نیز پیگیری می کنند، ما حتی در لایحه بودجه سال ۹۷ نیز نقدهای خود را به دولتمردان گفته و خواهیم گفت و در جهت منافع مردم گام بر می داریم.

** هیچ کجا از رای ای که به حسن روحانی دادم ابراز پشیمانی نکردم
باران کوثری بازیگر سینما در اینستاگرام خود نوشت: من باران کوثری، هیچ‌کجا از رای‌ای که به حسن روحانی دادم ابراز پشیمانی نکردم. من رای دادم که فرصت نقد و تکرار مطالباتم رو داشته باشم. طبیعتا من هم مثل هر کس دیگه‌ای بر اساس خواسته‌ها و نیازهای خودم و توصیه‌ی کسانی که قبولشون دارم کاندیدای موردنظرم رو انتخاب می‌کنم و این نه خودخواهی است نه به فکر مردم نبودن، این یعنی رییس جمهور بر اساس نیاز اکثریت انتخاب شود، اگر کاندیدای مورد نظر شما انتخاب نشده یعنی خواسته‌هایتان در اولویت اکثریت نیست.
وی افزود: مطمئنم نقد امثال من به این دولت اگر بیشتر از بقیه نباشد کمتر نیست، فکر می‌کنم از همین صفحه‌ی اینستاگرام هم این مشخص است. خیلی متاسفم که روند کند تحقق وعده‌های دولت این‌طور بهانه به دست صفحه‌ها و آدم‌های تندرویی داده که ما را سیبل خالی کردن خشمشان از شکست در انتخابات کرده‌اند اما من از رای‌ام پشیمان نیستم، تکرار می‌کنم رای ندادن در انتخابات ریاست جمهوری جز گزینه‌های من نیست و در بین نامزدهای انتخابات ۱۳۹۶ حسن روحانی همچنان انتخاب من و نقد دولتی که به آن رای دادم حق طبیعی من است.

** از رای به دولت تدبیر و امید پشیمان نیستم
مهراب قاسم خانی نویسنده سینما و تلویزیون نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: از رای به دولت تدبیر و امید پشیمان نیستم.
وی همچنین در پاسخ به منتقدین نوشت: الان دولت شما رای آورده بود، نفت سر سفره مون بود و دلار برگشته بود زیر هزار تومن؟

سیام**۹۳۱۴**
خبرنگار: داود توسلی**انتشار:امیرکاردان

انتهای پیام /*


سیاسی


پشیمان نیستم


اصلاح طلب


روحانی

نظرات بسته شده است.