از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 10857

145 بازدید

محمد نیکنام جمعه شب به خطرنگار، گفت: فرایند خرید این هواپیماهای ۵۰ نفره ۲سال پیش شروع شده و قرار است در زمان ۶ ماه وارد ناوگان هوایی شرکت آتا شوند.وی خاطرنشان کرد: این هواپیماهای سبک قابلیت ۴ ساعت پرواز را دارند و می توانند امکان مسافرتهای هوایی از شهرهای شمال غرب کشور با محوریت تبریز […]

محمد نیکنام جمعه شب به خطرنگار، گفت: فرایند خرید این هواپیماهای ۵۰ نفره ۲سال پیش شروع شده و قرار است در زمان ۶ ماه وارد ناوگان هوایی شرکت آتا شوند.
وی خاطرنشان کرد: این هواپیماهای سبک قابلیت ۴ ساعت پرواز را دارند و می توانند امکان مسافرتهای هوایی از شهرهای شمال غرب کشور با محوریت تبریز را به فرودگاه های خارجی از جمله باکو و استانبول فراهم کنند.
شرکت هواپیمایی آتا در سال ۱۳۸۷، به عنوان شانزدهمین شرکت هواپیمایی کشور ایران راه‌اندازی شد و در زمان حاضر ۱۵ هواپیما در اختیار دارد و روزانه تا ۸۰ پرواز انجام می دهد.
به گزارش خطرنگار، سال گذشته چهار فروند هواپیمای امبرائر ۱۹۵ با ظرفیت ۱۰۸ نفر وارد ناوگان هوایی کیش ایر شده بود و قرار است تا پایان سال تعداد بیشتری از هواپیماهای تولید این شرکت وارد ناوگان شرکت های ایرانی شوند.
شرکت امبرائل برزیل یکی از مهمترین شرکت های سازنده هواپیما پس از بویینگ و ایرباس است و برای کسب جایگاه سوم با شرکت بمباردیه کانادا رقابت می کند.
در پی توافق هسته ای و رفع بخشی از تحریم های بین المللی، ایران برای نخستین بار پس انقلاب موفق شد چند قرارداد خرید هواپیما با شرکت های تولیدکننده مانند ایرباس و بویینگ امضا کند.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
۳۰۷۱

انتهای پیام /*


اقتصاد


حمل و نقل


هوایی


تبریز

نظرات بسته شده است.