از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 10414

155 بازدید

به گزارش خطرنگار، در جریان این رای گیری ۳۰۹ تن از نمایندگان در مقابل ۳۰۵ نماینده، به این متمم رای مثبت دادند.گفتنی است که از ۱۲ نماینده موافق با این طرح ۸ تن از نمایندگان، اعضاء کابینه دولت بودند که بر اساس گزارش‌های منتشرشده، استفن هاموند نائب رئیس حزب محافظه‌کار به دلیل حمایتش از این […]

به گزارش خطرنگار، در جریان این رای گیری ۳۰۹ تن از نمایندگان در مقابل ۳۰۵ نماینده، به این متمم رای مثبت دادند.
گفتنی است که از ۱۲ نماینده موافق با این طرح ۸ تن از نمایندگان، اعضاء کابینه دولت بودند که بر اساس گزارش‌های منتشرشده، استفن هاموند نائب رئیس حزب محافظه‌کار به دلیل حمایتش از این طرح از سمت خود برکنار شد.
او بلافاصله با انتشار پیامی در توییترش نوشت: من امشب کشور و قانون را بر منافع حزبی‌ام ترجیح دادم و بر پایه صداقتم این اختیار را به پارلمان دادم تا درباره توافق نهایی برگزیت تصمیم‌گیری کند.
بااین‌حال یک سخنگوی دولت انگلیس در واکنش به نتیجه این رای گیری اعلام کرد: به‌رغم اطمینانی که دولت بیان کرده بود، از رای موافق پارلمان به این متمم ناراحت شدیم. ما به‌طور روشن اعلام می‌کنیم که اختیارات داده‌شده به دولت در لایحه برگزیت حائز اهمیت است.
وی افزود: این متمم ما را از تهیه نظامنامه خروج از اتحادیه اروپا منع نخواهد کرد و متعاقباً درباره اصلاحات لازم برای عملی ساختن اهداف این لایحه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
این برای اولین بار است که ترزا می نخست‌وزیر انگلیس، در رابطه با خروج از اتحادیه در پارلمان شکست می‌خورد.
حزب محافظه‌کار به رهبری «ترزا می» پس از ناکامی در انتخابات ماه می‌گذشته، اکثریت قاطع آرا در پارلمان را از دست داد و به حمایت حزب دمکراتیک وحدت طلب ایرلند محتاج است. حال‌آنکه در جریان رای گیری امشب شماری از نمایندگان محافظه‌کار با متمم یادشده موافق بودند که این مساله دولت انگلیس را در موقعیت ضعیف‌تری قرار داده بود.
نمایندگان مجلس عوام انگلیس در ماه سپتامبر گذشته با اکثریت آرا به لایحه برگزیت و پایان برتری قوانین اروپا در این کشور رای موافق دادند.
با تصویب این لایحه، «قانون جوامع اروپایی ۱۹۷۲» از قوانین انگلیس حذف و قوانین این کشور پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، مرجع اصلی قانون به شمار خواهند رفت.
نمایندگان مجلس تاکنون چندین بار تلاش کردند تا با عناوین مختلف متمم‌هایی را به این لایحه الحاق کنند اما تاکنون موفق نشده بودند.
جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس نتیجه رای گیری امشب را برای ترزا می تحقیرآمیز خواند.
این اصلاحیه در حالی به تصویب رسید که نخست‌وزیر انگلیس قرار است، فردا برای دیدار با رهبران اروپا و گفت‌وگو درباره مقدمات آغاز فاز دوم مذاکرات برگزیت راهی بروکسل شود.
در پی رای سال گذشته مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، اولین دور مذاکرات برگزیت میان لندن و بروکسل در ماه ژوئن گذشته آغاز شد.
دو طرف پس از ماه‌ها مذاکره درباره حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس و انگلیسی‌های ساکن اروپا، مرزبندی دو ایرلند و پرداخت صورتحساب برگزیت از سوی انگلیس، بالاخره جمعه گذشته به توافق رسیدند.
انگلیس اکنون ۱۵ ماه فرصت خواهد داشت تا بر سر چگونگی روابطش با اروپا پس از خروج از اتحادیه اروپا، مذاکره و این مدت موظف خواهد بود تا به‌طور کامل به تعهداتش در چارچوب عضویت در این نهاد اروپایی، عمل کند.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، انگلیس قرار است به‌طور رسمی رأس ساعت ۱۱ شب ۲۹ مارس ۲۰۱۹ به‌وقت محلی (بامداد ۱۰ فروردین ۱۳۹۸) از اتحادیه اروپا خارج شود.
شبد** هـ ن *۹۱۲۲*انتشاردهنده : مهدی نعمتی

انتهای پیام /*


سیاسی


انگلیس


برگزیت


ترزا می

نظرات بسته شده است.