از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 10070

169 بازدید

به گزارش آپا به نقل از وزارت دارایی گرجستان ، پنج میلیارد و ۲۰ میلیون دلار از مجموع بدهی های این کشور مربوط به دولت است و بیشترین بدهی دولت گرجستان به آلمان و ژاپن بوده و به تریب ۲۹۲٫۷ و ۲۱۰ میلیون دلار را تشکیل می دهد . میران درآمدهای دولت در مقابل رقم […]

به گزارش آپا به نقل از وزارت دارایی گرجستان ، پنج میلیارد و ۲۰ میلیون دلار از مجموع بدهی های این کشور مربوط به دولت است و بیشترین بدهی دولت گرجستان به آلمان و ژاپن بوده و به تریب ۲۹۲٫۷ و ۲۱۰ میلیون دلار را تشکیل می دهد .
میران درآمدهای دولت در مقابل رقم بدهی خارجی این کشور ناچیز است ، برای مثال درآمد حاصل از بودجه دولت در هشت ماه امسال به ۸۱۸٫۵ میلیون لاری و هزینه های دولت نیز به ۷۴۴٫۹ میلیون لاری رسید.
در حال حاضر هر یک دلار معادل ۲٫۵ لاری (واحد پول گرجستان) است . به این ترتیب درآمد دولت در هشت ماهه سال ۲۰۱۷ حدود ۳۲۸ میلیون دلار بوده است.
دولت گرجستان همچنین ۱۳۸٫۷میلیون دلار به فرانسه بدهی دارد ، همچنین به کشورهای ترکیه ، روسیه و ارمنستان به ترتیب ۱۷٫۲ ، ۷۲٫۵ و ۱۰٫۳ میلیون دلار بدهکار است .
بدهی دولت گرجستان به جمهوری آذربایجان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته تغییر نیافته و ۸٫۹۹ میلیون دلار است .
به گزارش خطرنگار، ، گرجستان کشور کوچکی است که کمتر از چهار میلیون نفر جمعیت دارد، این کشور به تازگی بیست و پنجمین سالگرد استقلال خود از اتحاد جماهیر شوروی را جشن گرفت ، مزیت این کشور دسترسی به اروپا و آسیای مرکزی و قرارداد تجارت آزاد و همچنین تعرفه صفری است که با آنان دارد و از این نظر موقعیت خوبی برای صادرکنندگان و تولید کنندگان منطقه است .
با اتکا به این مزیت ، گرجستان موفق به جذب سرمایه های خارجی شد و مجموع سرمایه گذاری خارجی این کشور در ۹ ماهه سال ۲۰۱۷ میلادی معادل یک میلیارد و ۳۴۶٫۵ میلیون دلار رسید .
در سه ماهه سوم سال جاری بیشترین سرمایه گذاری در حوزه های حمل و نقل ، مخابرات ، ساختمان ، انرژی ، مالی و نیز در بخش های تولیدی مختلف انجام گرفته است .
آساق ** ۳۳۷** ۱۵۷۹* مرضیه فاتحی**انتشاردهنده: ۱۵۷۷**حسن حسین زاده

انتهای پیام /*


اقتصاد


گرجستان


بدهی خارجی

نظرات بسته شده است.